Pojawienie się w murach siemianowickiej szkoły drukarki 3D (dzięki wsparciu prezydenta miasta Siemianowice Śląskie Rafała Piecha) pozytywnie wpłynęło zarówno na możliwości wizualizacji prac wykonywanych w programach graficznych, ale także uatrakcyjniło zajęcia - także pozalekcyjne. Projektowanie przez uczniów modeli 3D oraz ich wydruk przekłada się na w pełni użyteczne przedmioty - jak np. breloki, które od niedawna stanowią ozdobę kluczy do sal lekcyjnych.
Roboty pomogą uczyć się programować
Z początkiem II semestru - „Trzynastka” poszerzyła grono swoich przyjaciół o dość nietypowych, bo w pełni elektronicznych przedstawicieli obcej cywilizacji. Mowa o Photonach, czyli robotach, które w SP13 (pierwszej w Siemianowicach Śląskich) uatrakcyjniają proces nauki programowania - począwszy od klasy 1, na 7. kończąc. Najmłodsi uczniowie poznają jego tajniki podczas zajęć, które wzbogacone zostały o scenariusze bazujące na urzekającej fabule związanej z pojawieniem się wyżej wspomnianych robotów na Ziemi. Sterowany za pomocą tabletu lub smartfona robot edukacyjny ma uczyć programowania poprzez zabawę.
Photon to niemal w całości polski produkt. Plastikowe komponenty produkowane są w Białymstoku, elementy elektroniczne dostarcza firma z Lublina. Photon powstał we współpracy z psychologami z Uniwersytetu SWPS, z dziećmi i ze szkołami - w ramach programów pilotażowych. Okazało się, że każda grupa ma inne oczekiwania. Rodzice oczekują np., bezpieczeństwa i rozwoju dziecka, także emocjonalnego. Dzieci nie tylko zabawy, ale marzą np. by robot posprzątał za nich pokój. - Stawiamy nacisk na naukę programowania - mówił Marek Zagórski - wiceminister cyfryzacji, który już miał okazję spotkać się z Photonem w Ministerstwie.
Przyjazny, mały robot
Czy ten przyjaźnie wyglądający robot o wymiarach 190 na 170 mm sprosta tym wszystkim oczekiwaniom? Z pewnością potrafi wykrywać światło i kontrast, omijać przeszkody, wydawać dźwięki, zmieniać kolor, jest wrażliwy na dotyk…. i uczy się razem z dzieckiem. Interface przeznaczony jest dla różnych grup wiekowych: od 3-12 roku życia. Różne stopnie zaawansowania sprawiają, że programowanie na lekcjach informatyki przestało mieć jedynie charakter teoretyczny, a stało się prawdziwie praktyczną zabawą, która dostarcza wszystkim uczniom wiele radości.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?