Urząd Miasta w Siemianowicach dzięki systemowi SEKAP (System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej) ma stać się przyjaźniejszy w kontaktach z magistratem. Co więcej, dzieki temu mieszkaniec może zyskać na czasie i nie pokonywać zbędnych kilometrów do urzędu.
W chwili obecnej system pozwala zmniejszyć liczbę wizyt w urzędzie dzięki oferowaniu:
- kompletnej informacji o usługach realizowanych przez urząd (dla każdej usługi: wymagane dokumenty, terminy, opłaty, godziny pracy urzędu, numery telefonu itp.),
- możliwości pobrania najbardziej aktualnych wzorów formularzy,
- funkcji umożliwiającej sprawdzenie stanu zaawansowania załatwianej sprawy.
Urząd Miasta w Siemianowicach: załatwiaj sprawy przez internet
Za pośrednictwem platformy SEKAP można także zrealizować wiele usług bez konieczności wizyty w urzędzie jest tylko jeden warunek - trzeba zdobyć elektroniczny podpis w systemie CC SEKAP lub profilu zaufanego w systemie ePUAP.
Jak wyjaśnia Anna Skiba z Referatu Administracyjno-Gospodarczego w Urzędzie Miasta, system ma być teraz przyjaźniejszy dla przedsiębiorstw i obywateli i dać szybszy dostęp do informacji, zmniejszyć obciążenia biurokratyczne. - Dla administracji to niższe koszty i zdobywanie cennego doświadczenia w świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz korzystanie w wewnętrznej „papierowej” pracy urzędu z elektronicznego Systemu Obiegu Dokumentów, który przyczynia się do eliminowania zbędnej dokumentacji papierowej w Urzędzie, czytelności historii obiegu dokumentów oraz szybkiego wyszukiwania pism i spraw - podkreśla Anna Skiba.
Z systemu SEKAP możecie skorzystać
TUTAJStrefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?